Otevírací doba provozoven o svátcích
23. 12. otevřeno | 24. 12. - 26. 12. zavřeno | 27. 12. - 30. 12. otevřeno | 31. 12. otevřeno do 17:00 | 1. 1. zavřeno

Recenze Fiat Panda (2003-2012)

Motoristé hledající malý vůz volí Fiat Panda kvůli zdařilému designu i příznivé ceně. Navíc má velice povedený podvozek, díky němuž se pyšní ukázkovými jízdními vlastnostmi. Taky je k dispozici s pohonem všech čtyř kol.

Základní údaje Fiat Panda

 

  • existuje s pohonem předních nebo všech kol
  • dobrá ovladatelnost vozů s posilovačem řízení
  • solidní prostor pro posádku
  • malý zavazadelník
  • nízká spotřeba
  • cenová dostupnost vozu
  • nižší spolehlivost
  • jedinečný design


Hatchback Fiat Panda se řadí k těm nejmenším automobilům, jaké můžete koupit. Motoristé, kteří jej volí, hledají z pravidla městský nebo příměstský vůz s opravdu nízkou spotřebou a v neposlední řadě za atraktivní cenu. Ta totiž patří k přednostem tohoto vozu. Někteří si Pandu oblíbili díky tomu, že se kromě častějšího provedení s pohonem kol přední nápravy vyráběla i ve verzi 4x4. Takový automobil přirozeně nabízí větší jistotu za ztížených adhezních podmínek. Dobrou zprávou je, že pohon všech kol pracuje u Fiatu Panda naprosto spolehlivě, a tak se jej není třeba obávat.


Interiér a prostornost

Panda sice patří k těm nejmenším vozům, ale za nabídku místa pro posádku se stydět nemusí. Vzhledem k vnějším rozměrům poskytne interiér až nečekaně místa, a to i cestujícím na zadních sedadlech. Za zmínku rozhodně stojí palubní deska. Její design, nechť každý posoudí sám, pojďme se zabývat spíše jejím středovým panelem, který přechází v pult na němž je umístěna řadicí páka. Toto řešení je doslova geniální pokud jde o dostupnost řazení. Řadicí páka je blíže k volantu, řidič na ni dosáhne pohodlněji a rychleji. Samotný poměrně masivní pult, na němž je páka umístěna, ale nemusí každého potěšit, protože trochu omezuje prostor v oblasti kolene pravé nohy řidiče. Někteří motoristé to vnímají, jiní naopak žádný problém nevidí. Je tedy důležité vyzkoušet si, jak se za volantem cítím a jestli převládá dostatečný pocit komfortu i za jízdy. Zavazadlový prostor o objemu 206 litrů stačí spíše dvojici cestujících.


Motory a jízda

Nabídka pohonných jednotek není nijak zvlášť široká, na druhou stranu všechny motory svým výkonem pro malý fiat dostačují. Kromě základního čtyřválce 1.1/40 kW se vůz vyráběl také s dvanáctistovkou o výkonu 44 kW a od roku 2006 dostal motor 1.2/51 kW. Vrchol nabídky představuje 1.4 16V/74 kW spojený se šestistupňovou převodovkou. Nechybí ani turbodiesel 1.3 JTD s výkonem 55 kW či verze na plyn: 1.2 Natural Power spaluje zemní plyn CNG a v nabídce je od roku 2007, motor 1.2 LPG se objevil až po faceliftu a modernizaci modelu v roce 2009. Jako ideál ale vidíme benzinovou dvanáctistovku, která je čilá a úsporná. Jízdní vlastnosti Pandy se liší podle konkrétního provedení. Základní motorizace totiž nemá přední nápravu vybavenou příčným stabilizátorem, což znamená znatelně horší jízdní vlastnosti než u vozidel, která stabilizátor mají. Provedení 4x4 se zvýšeným podvozkem o 16 mm pak nabídne nejlepší jízdní vlastnosti ze všech variant.


Spolehlivost

Poměrně jednoduchá technika Fiatu Panda svádí k závěru, že se jedná o bezproblémový automobil. Statistiky ale říkají něco jiného. Při výběru vozu zkontrolujte celý výfuk, jeho odolnost vůči korozi rozhodně není nejlepší. Známé jsou vůle na uložení předního příčného stabilizátoru, jimiž ale trpí i celá řada jiných vozidel a oprava přijde jen na pár korun. Může se vyskytnout problém s posilovačem řízení nebo stahováním oken, u turbodieselu existuje zvýšené riziko potíží s turbodmychadlem, vstřikovači a úniky motorového oleje. U vozidel s pohonem všech kol také důkladně prohlédněte podvozek, zda není mechanicky poškozen. Panda 4x4 není žádný off-road, ale pohon všech kol některé motoristy vede k chybným závěrům a auto si pak pletou s kamzíkem.


Bezpečnost

Nezávislá zkušebna Euro NCAP prověřila Fiat Panda druhé generace v roce 2004, tedy rok po uvedení do prodeje. Za ochranu posádky při nárazu získal malý italský automobil tři hvězdičky z pěti možných a za ochranu dětí cestujících v předepsaných autosedačkách dvě hvězdičky z pěti možných. Ohleduplnost při střetu s chodcem technici Euro NCAP ohodnotili jednou hvězdou z maximálních čtyř. Nejde tedy o nijak přesvědčivé výsledky.

 

 

Nabídka ojetých vozů Fiat Panda >>