Otevírací doba provozoven o svátcích
23. 12. otevřeno | 24. 12. - 26. 12. zavřeno | 27. 12. - 30. 12. otevřeno | 31. 12. otevřeno do 17:00 | 1. 1. zavřeno
Honda Civic má již po řadu generací pověst spolehlivého vozu s výkonnými zážehovými motory. Avšak ani turbodiesel není špatnou volbou, byť nejde o motor vyvinutý Hondou.
Mezi vozy nižší střední třídy má Honda Civic výhradní postavení díky jisté dávce sportovnosti, která čiší z vozidel s benzinovým motorem pod kapotou a také výborné pověsti hovořící o vysoké spolehlivosti. Opravdu sportovně založení řidiči budou nadšeni z provedení Type-R, které pohání atmosférický dvoulitrový čtyřválec o výkonu 147 kW. Kdo chce jezdit sportovně, ale nehodlá se nechat natřásat opravdu tvrdým podvozkem, může vsadit na trochu měkčí variantu Sport. Ta využívá benzinový motor 1.6 16V, což je SOHC VTEC, na rozdíl od varianty Type-R jež má 2.0 16V DOHC VTEC s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Šestnáctistovka s proměnným časováním pouze sacích ventilů je i tak nečekaně dravá a výkon 81 kW by ji nikdo nehádal. Působí totiž jako mnohem silnější.
Prostornost rozhodně není Hondě Civic cizí. Posádka automobilu si v tomto ohledu nebude mít na co naříkat. Jistě ocení i pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením těla v zatáčkách a u třídveřového modelu dostatečně velký přístupový prostor k zadním sedačkám, který vznikne po odklopení sedadel předních. Zavazadelník hatchbacku nabízí objem 370 litrů, což také není v rámci třídy špatná hodnota. Palubní desku však tvoří tvrdý, levněji působící plast. Zajímavostí je absence středového tunelu mezi předními sedadly, tento detail dělá už tak prostorný automobil pocitově ještě větším. Tunel s velkým úložným prostorem a držáky nápojů ale bylo možné objednat jako nadstandardní výbavu, takže některé ojetiny jej mají.
Výhodou je řadicí páka umístěná nahoře na palubní desce. Řidič ji tak má hned vedle ruky, což umožňuje rychlou změnu převodových stupňů při sportovní jízdě. To je mimochodem parádní disciplína Hondy Civic. Podvozek pracuje výborně už u standardních verzí, u varianty Sport je fantastický, i když už ne tolik komfortní. Ještě tvrdší naladění má model Type-R, po stránce jízdních vlastností však exceluje. Už základní motor 1.4 16V/66 kW má sil dostatek, přesto lze doporučit spíše velice vyvedenou šestnáctistovku pracující s výkonem 81 kW. Zejména v provedení Sport je vynikající. Tato verze má kromě optického kitu vylepšujícího vzhled navíc i určité prvky v interiéru a především jinak naladěný podvozek. Dvoulitr o výkonu 110 kW prakticky nepotkáte, silnější 2.0 16V o výkonu 147 kW se montoval jen do verze Type-R. Turbodiesel 1.7 CTDi/74 kW od automobilky Isuzu není špatný, vynikajícím benzinovým motorům se ale i přes svou nižší spotřebu nemůže rovnat. Přesto jej nelze odsuzovat.
Oblíbený japonský automobil častěji trápí zvlněné brzdové kotouče, objevují se i vůle v silentblocích uložení předního příčného stabilizátoru. Nepříjemný avšak nijak zásadní problém představuje průnik vlhkosti do světlometů a jejich následné mlžení. Třídveřové verze trápí viklání předních sedadel, některé vozy se potýkají s hlučnější převodovkou. U trubodieselu pozor na stav turbodmychadla, které nemusí být v ideální kondici. Vždy však záleží na tom, jak se k vozidlu předchozí majitel choval.
Sedmá generace Hondy Civic absolvovala nárazový test Euro NCAP v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu vůz získal čtyři hvězdičky z pěti možných, ohleduplnost při střetu s chodcem technici Euro NCAP ohodnotili dokonce trojicí hvězd z maximálních čtyř. Bezpečnost dětí v autosedačkách se tehdy ještě samostatně nehodnotila.