Otevírací doba provozoven o svátcích
23. 12. otevřeno | 24. 12. - 26. 12. zavřeno | 27. 12. - 30. 12. otevřeno | 31. 12. otevřeno do 17:00 | 1. 1. zavřeno
Korejský Hyundai Accent zaujme příznivou cenou a úspornými motory. Na trhu s ojetými vozy ale není tak rozšířen. Ani jako nový totiž prodejní rekordy netrhal.
Hyundai Accent uvedený v roce 2006 u nás není tolik rozšířen jako jeho předchozí generace. Ve výrobě vydržel pouze do roku 2010, kdy byl nahrazen novou řadou, ta se však na evropské trhy vůbec nedostala. Už popisovaný model dorazil jen v jediné karosářské verzi sedan, přitom existuje i jako hatchback, ten ale zůstal jen pro americký trh. Na trhu ojetin se Accent nevyskytuje tak často, jako vozy konkurence. Jeho cena klesá rychleji, což jej dělá zajímavým v očích spořivějších motoristů hledající cenově dostupný a relativně mladý automobil. Právě Accent může být jedním z takových.
V interiéru zaujme zaoblená palubní deska, která tak kopíruje tvary karoserie. Tvoří ji solidně působící plast, díky němuž vypadá dobře. Sedadla nejsou nijak zvlášť výrazně tvarovaná, přesto nabídnou dostatečnou dávku pohodlí i při jízdách na delší vzdálenosti. A nabídka místa? Vpředu je prostoru dostatek, vzadu není situace špatná, přesto by více místa v oblasti kolen cestující určitě přivítali. Zavazadelník sedanu disponuje objemem 390 litrů, což není mnoho. Na druhou stranu, řadě motoristů to bude stačit.
Přestože nabídka pohonných jednotek není příliš velká, pro Accent bude jistě zcela dostačující. Všechny motory jsou totiž nad očekávání živé. Už základní benzinový motor 1.4 16V o výkonu 71 kW má sil dostatek. Silnější 1.6 16V pracující s výkonem 81 kW potkáte jen výjimečně, častěji se vyskytuje velice úsporný turbodiesel 1.5 CRDi. Tento naftový čtyřválec disponuje výkonem 81 kW. Jde o výrazně povedenější turbodiesel, než nabízela předchozí generace Hyundaie Accent, která používala tříválec 1.5 CRDi. Novější čtyřválec má měkčí běh a nevibruje tak výrazně. Přesto jsou vibrace na volnoběh stále větší, než by se od motoru se sudým počtem válců očekávalo. V tomto směru Hyundai Accent třetí generace zaostává za konkurencí. Tento neduh ale řada motoristů přehlédne, když zjistí, s jak nízkým přídělem nafty se motor spokojí. Právě proto je turbodiesel v Accentu oblíbený. Měkce nastavený podvozek vozidla pohltí nejednu nerovnost, současně se ale podepisuje pod velkým náklonem karoserie v zatáčkách. Automobil dlouho nevydrží držet jízdní stopu, takže rozhodně nenadchne sportovněji založené řidiče. Po stránce jízdních vlastností jde jednoznačně o podprůměrný automobil.
K častěji se objevujícím potížím vozu patří především problémy plynoucí z rychlého opotřebení podvozkových komponent. Řeč je o silentblocích zavěšení ramen, krátká životnost se týká i tlumičů pérování. Občas se objeví závady elektrické výbavy, u turbodieselů s vysokým kilometrovým proběhem existuje zvýšené riziko problémů s turbodmychadlem a vstřikovači. Pozor si dejte také na funkčnost klimatizace, která patří ke slabším článkům vozu.
Nezávislý bariérový test Euro NCAP Hyundai Accent třetí generace nikdy neabsolvoval.