Otevírací doba provozoven o svátcích
23. 12. otevřeno | 24. 12. - 26. 12. zavřeno | 27. 12. - 30. 12. otevřeno | 31. 12. otevřeno do 17:00 | 1. 1. zavřeno
Kia Sorento je velké SUV, které se nezalekne ani jízdy v terénu. Jde o spolehlivé a cenově dostupné auto, které však není žádným prodejním trhákem.
Kia Sorento není jen cenově dostupnou cestou k prostornému SUV. Svými schopnostmi se totiž dokáže měřit s vozy kategorie off-road a většinu „es-ú-véček“ tak hravě strčí do kapsy. Automobil byl vybavován dvěma typy pohonu všech kol, každý vůz je tedy v provedení 4x4, avšak jeho funkce se mohou lišit. Základní verze má elektronicky ovládaný pohon pomocí ovladače se třemi polohami. V první pracují pouze kola jedné nápravy, auto má nižší spotřebu a za dobrých adhezních podmínek funguje skvěle, ve druhé poloze se aktivuje pohon všech kol, což usnadní pohyb třeba po zasněžené vozovce. Třetí režim už aktivuje redukční převodovku a je určen pro pomalou jízdu náročnějším terénem. Vyšší výbavou je automatická „čtyřkolka“ nabízející pouze dvě polohy voliče: pro běžnou jízdu, kdy se pohon všech kol připíná dle potřeby a pro pomalý pohyb v terénu za použití redukční převodovky. Toto řešení je komfortnější z hlediska ovládání, avšak volba pohonu nezůstává na řidiči - vůz si připne druhou nápravu vždy, když proklouzne kolo první.
Vnitřní prostornost je jedním z největších kladů Kii Sorento. V interiéru se totiž budete cítit jako v obýváku, tolik je zde místa. To platí i pro oblast zadních sedadel, kde se rozhodně tísnit nebudete. Kladem jsou také velká a opravdu komfortní sedadla či výborný výhled z vozu plynoucí už ze samotné světlé výšky auta, které je uzpůsobeno i pro pohyb mimo zpevněné komunikace. Řidič má tak perfektní přehled o situaci. Jen škoda, že palubní desku tvoří tvrdý a ne zrovna pohledný plast, typický pro korejské vozy dřívější doby. Zavazadelník o objemu 441 litrů rekordy neláme, na druhou stranu jde o hodnotu, která bude většině motoristů dostačovat. Zejména pokud přihlédneme k faktu, že byla naměřena po krycí roletku zavazadelníku, ale tvar karoserie dovoluje jeho větší využití.
Nabídka pohonných jednotek čítá jeden benzinový čtyřválec, tři šestiválce a turbodiesel o třech výkonech. Základní motorizací je motor 2.4 16V o výkonu 102 kW, což je dostačující i pro tak velký automobil, jakým Kia Sorento je. Více sil má šestiválec 3.5 V6/143 kW. V roce 2006 prošel vůz faceliftem a modernizací, o rok později dostal nový šestiválec 3.3 V6/177 kW a výkonnější čtyřválcové turbodiesely 2.5 CRDi/120 a 125 kW. Později byl benzinový šestiválec posílen na výkon 182 kW. Velmi dobrou volbou je turbodiesel 2.5 CRDi, a to už ve svém základním provedení o výkonu 103 kW, které bylo nabízeno hned od uvedení vozu na trh. Při rozumném zacházení s plynem si vystačí i se s potřebou 7,5 litru, což je jistě vynikající výsledek. Jízdní vlastnosti jsou doslova ozdobou automobilu. Ten nadchne tlumením nerovností i opravdu dobrým chováním v zatáčkách. Suverénně se chová i při vyjížďkách mimo vozovku, za tuto jistotu vděčí povedenému pohonu všech kol a redukční převodovce.
Vozidla s turbodieselem někdy trápí EGR ventil nebo průsak oleje okolo vany motoru. Existuje zde i zvýšené riziko nadměrně opotřebeného dvouhmotového setrvačníku. Pozornost si zaslouží manuální převodovky, které se někdy potýkají s vadnými synchrony, problémy mohou nastat i s automatickým řazením. Koroze nezřídka napadá brzdová vedení, proto jim věnujte patřičnou pozornost při kontrole vozidla na zvedáku. Samozřejmostí by měla být také celková prohlídka podvozku a zavěšení kol. Vzhledem k zaměření vozu je zde určité riziko výskytu poškození vzniklého neopatrnou jízdnou v terénu.
Kia Sorento první generace absolvovala nárazový test Euro NCAP v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu dostal vůz čtyři hvězdičky z pěti možných, bezpečnost dětí v autosedačkách se tehdy ještě samostatně nehodnotila. V disciplíně ohleduplnost při střetu s chodcem, si automobil připsal jednu hvězdu z maximálních čtyř možných.