Otevírací doba provozoven o svátcích
23. 12. otevřeno | 24. 12. - 26. 12. zavřeno | 27. 12. - 30. 12. otevřeno | 31. 12. otevřeno do 17:00 | 1. 1. zavřeno

Recenze Opel Zafira (1999-2005)

První generace německého MPV Opel Zafira sice přišla na trh už v roce 1999, do dnes se ale těší velké oblibě. Důvodem mohou být jízdní vlastnosti i prostorný a variabilní interiér.

Základní údaje Opel Zafira

 

  • povedený benzinový motor 1.8 16V
  • dobré jízdní vlastnosti
  • slabý vznětový motor 2.0 DI
  • cestovní komfort
  • do faceliftu v roce 2003 levně působící interiér
  • variabilní a prostorný interiér až pro sedm cestujících
  • rozumné ceny ojetých vozů
  • dostatek vozidel na trhu
  • velký zavazadelník


Mezi vozidly kategorie MPV je Opel Zafira velice oblíbený. Zaujme totiž interiérem až pro sedmičlennou posádku a přitom nepatří k drahým automobilům. Pro početnější rodiny, jež nechtějí do ojetého automobilu investovat vysokou částku, tedy představuje velice zajímavou možnost. Na své si ale přijdou i ti, co nepotřebují přepravovat početnou posádku. Velikost zavazadelníku a variabilita interiéru je totiž na svou dobu vzniku nevídaná. V tomto směru Zafira první generace zaujme i dnes. Systém sklápění zadních sedadel Flex7 je vynikající. Kdo tedy touží po velkoprostorovém automobilu, Opel Zafira by určitě neměl ignorovat.


Interiér a prostornost

Palubní deska vozidel vyrobených před faceliftem v roce 2003 je tvořena lacině působícími plasty, v tomto směru je výrazně lepší omlazený vůz. Ať už usednete do mladšího, nebo staršího provedení, můžete se těšit na pohodlná sedadla. Sedačky ve vozech s výbavou Sport pak skutečně nadchnou vynikajícím tvarováním. Kladem vozu je bezpochyby velice prostorný interiér, dokonce ani ve třetí řadě sedadel není extrémně těsno. Šesté a sedmé sedadlo je přitom standardně zapuštěno do podlahy, tvoří tedy dno zavazadelníku, který v pětimístném uspořádání nabízí vynikající objem 600 litrů. Samostatné sedačky lze jednu po druhé jedním tahem vytáhnout a udělat tak z pětimístného vozu sedmimístný. Zavazadelník se pak ale smrskne na objem 150 litrů. Výhodou je také posuvná zadní lavice i její netradiční řešení sklápění. Zafira tak dokáže v případě potřeby suplovat malou dodávku.


Motory a jízda

Pochvalu si automobil zaslouží také za jízdní vlastnosti. Ty jsou i na dnešní poměry nadprůměrně dobré. Naladění podvozku přitom zvládá i tlumení nerovností, a tak má posádka zajištěn potřebný cestovní komfort. S brzdami běžně nejsou potíže, přesto je na místě ještě jednou zmínit výbavu Sport. Ta má totiž v předním nárazníku otvory pro přívod chladícího vzduchu k brzdám. Základní motorizací je benzinový čtyřválce 1.6 16V disponující výkonem 74 kW. Není to špatný motor, avšak velké Zafiře více sluší výkonnější motory. Doslova ideál představuje velice povedený 1.8 16V. Pracuje s rozumnou spotřebou a výkonu má dostatek. Ve svém slabším provedení nabízí 85 kW, silnější verze pak výborných 92 kW. Přeplňovaný 2.0 T/141 kW či další čtyřválec 2.2 16V/108 kW jsou už žíznivější. Nejslabší diesel 2.0 DI/60 kW nemá sil na rozdávání a tak je lepší sáhnout po silnějších motorech DTI. Mezichladičem stlačeného vzduchu vybavený 2.0 DTI nabízí výkon 74 kW, což už díky přeplňování stačí i na tak velký automobil jako je Opel Zafira. Ještě svižnější je další turbodiesel 2.2 DTI pracující s výkonem 92 kW.


Spolehlivost

První generace Opelu Zafira interně označovaná jako Zafira A je běžně hodnocena jako průměrně spolehlivý automobil. Diesely častěji trápí netěsnosti vstřikovačů, někdy také váhy vzduchu. U všech motorizací si dejte pozor na možné úniky motorového a převodového oleje, což se nezřídka děje u vozidel vyššího stáří bez rozdílu značky. Někdy zlobí centrální zamykání, známé jsou vůle na přední nápravě a setkat se můžete také s nadměrně opotřebenými tlumiči pérování. Obehranou písničku pak představuje nedopisující displej palubního počítače nebo častější praskání žárovek ve světlometech. Koroze napadá hlavně koncový tlumič výfuku. Nelze ale vyloučit ani korozi karoserie v místech, kde běžně dochází k poškození laku od odletujících kamínků.


Bezpečnost

Nárazovým testem prošel Opel Zafira první generace v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu dostal tři hvězdičky z pěti možných a za ohleduplnost při střetu s chodcem dvě hvězdy ze čtyř. Bezpečnost dětí v autosedačkách se v té době ještě samostatně nehodnotila.

 

Nabídka ojetých vozů Opel Zafira >>