Otevírací doba provozoven o svátcích
23. 12. otevřeno | 24. 12. - 26. 12. zavřeno | 27. 12. - 30. 12. otevřeno | 31. 12. otevřeno do 17:00 | 1. 1. zavřeno
Populární „čtyřistasedmička“ poutá pozornost líbivými tvary, zaujme ale i vynikajícími turbodiesely 2.0 HDi, které patří ve své objemové třídě k vůbec nejlepším dieselovým motorům. Bez zajímavosti nejsou ani příznivé ceny ojetin.
Francouzská automobilka Peugeot je známa designově čistými a nadčasovými vozy. Mezi tyto velice pohledné automobily patří i Peugeot 407, který vyjel na silnice ve verzích sedan, kombi pod označením SW a v roce 2008 také v provedení kupé. Ve výrobním programu automobilky se lvem ve znaku model 407 nahradil již zastaralý Peugeot 406. Proti němu nabídne méně místa pro posádku, avšak potěší vyšší bezpečností, útulností i kultivovaností moderních motorů. Vůz zaujme především vyznavače pohodlí, protože jeho podvozek není naladěn na nějaké divočení v zatáčkách, hrboly a výmoly ale překonává s nadhledem.
Prostor pro posádku zaujme členitější a současně pohlednou palubní deskou, pohodlnými sedadly a celkovým dojmem útulnosti. U kombi SW jej navíc může rozsvítit panoramatické střešní okno. Přehřívání interiéru za slunných letních dní se ale obávat nemusíte, okno je totiž vybaveno elektrickou roletkou a tak lze kdykoli slunečním paprskům v průniku do interiéru zabránit. Místa zde najdete dostatek, stejně tak zavazadelník je dostačující. Ve srovnání s některými konkurenty ale nenabídne tolik místa. Zavazadlový prostor sedanu má totiž objem 410 litrů, kombi 448 litrů.
Základní pohonnou jednotku Peugeotu 407 představuje šestnáctiventilová osmnáctistovka disponující výkonem 85 kW, což je zcela vyhovující. Od roku 2005 se montoval také silnější motor 1.8 16V pracující s výkonem 92 kW, v nabídce najdeme i dvoulitr o výkonu 100 kW, později 103 kW. Tento motor se od roku 2007 nabízel také v provedení Bioflex, tedy v úpravě pro spalování levnějšího paliva E85, což je směs etanolu a benzinu Natural 95 v poměru 85:15. Vůz ale dostal i silnější motorizace. Patří mezi ně benzinové čtyřválce 2.2 16V o výkonech 116 a 120 kW nebo šestiválec 2.9 V6 nabízející výkon 155 kW. Mezi turbodiesely najdeme šestiválce rovnou dva. Jedná se o motory 2.7 V6 HDi/150 kW a 3.0 V6 HDi/177 kW. Velice silný je také čtyřválcový turbodiesel 2.2 HDi vyráběný ve výkonových verzích 120 a 125 kW. Skutečnou ozdobou vozu jsou ale dvoulitrové turbodiesely HDi, které patří v této objemové třídě k vůbec nejlepším sériově vyráběným dieselovým motorům. V modelu 407 mají výkon 100, 103, 110 a 120 kW. Turbodiesely 1.6 HDi vyvinuté koncernem PSA Peugeot Citroën ve spolupráci s automobilkou Ford se už takové pověsti netěší, když je někdy zlobí EGR ventil, turbo, úniky oleje nebo vstřikovače.
Potíže občas nastanou i se zážehovými motory, konkrétně s jejich elektronikou, častěji se ale vyskytují jiné poruchy. Například zlobí sdružené přepínače (páčky) pod volantem, známé jsou vůle na přední nápravě nebo kratší životnost originální brzdových segmentů či spojky. Řešením může být použití dílů z druhovýroby, pokud tedy zvolíte kvalitní produkty. Pozor si dejte na stav dvouhmotového setrvačníku u motorizací, které jej používají a stejně tak na stav filtru pevných částic u turbodieselů. Ohlídat je třeba i hladinu aditiva, jež slouží právě pro FAP filtr, aby mohl vypalovat zachycené nečistoty. Nádrž s aditivem vydrží asi 80 000 kilometrů.
Test Euro NCAP absolvoval Peugeot 407 hned při uvedení na trh v roce 2004. Za bezpečnost posádky při nárazu dostal pět hvězd z pěti možných a ochrana dětí byla hodnocena čtyřmi hvězdami z maximálních pěti. Zkouška ohleduplnosti vozu při střetu s chodcem vynesla „čtyřistasedmičce“ dvě hvězdičky ze čtyř možných. Z hlediska bezpečnosti si tedy tento rodinný vůz stojí opravdu dobře.