Otevírací doba provozoven o svátcích
23. 12. otevřeno | 24. 12. - 26. 12. zavřeno | 27. 12. - 30. 12. otevřeno | 31. 12. otevřeno do 17:00 | 1. 1. zavřeno
Volkswagen Passat je mnohými motoristy považován za ikonu třídy. Na trhu s ojetými vozy se těší velkému zájmu, což se projevuje i pomalejším poklesem hodnoty.
Přímý konkurent domácí Škody Superb si na nedostatek zájmu rozhodně nemůže naříkat. Passat je vysněným vozem řady motoristů, kteří hledají prostorný a komfortní automobil, ať již zatouží po úsporném, či naopak velice výkonném motoru. Sedan i kombi totiž může mít pod kapotou jak benzinový pětiválec 2.3 VR5, tak šestiválec 2.8 V6. Vrcholem nabídky je ale špičkové provedení W8 s osmiválcem o objemu čtyři litry o výkonu 202 kW. Tento model přitom zajme i velice nadstandardní výbavou včetně excelentní audiosoustavy. Daleko častěji ale narazíte na verze se čtyřválcovými motory, případně se šestiválcovým turbodieselem. Tato provedení se totiž prodávala mnohem více.
Zpracování interiéru se u jednotlivých vozidel dost liší, podle výbavy i stáří automobilu. Superby vyrobené po faceliftu a modernizaci v roce 2000 vypadají po všech stránkách lépe. Několik vlastností však mají společných. Jednou z nich je menší odolnost barvy na ovladačích. Ta se časem stírá, což nevypadá nijak dobře. Takto poznamenaná tlačítka a spouštěče lze ale vyměnit. Staršímu a novějšímu provedení je také společná skutečně štědrá nabídka místa pro posádku. Dokonce i na zadních sedadlech najdete místa více než dost. Kladně hodnotíme také rozměrná a pohodlná sedadla, což je naprostý základ pro pohodlné cestování. Ani se zavazadly nenastanou potíže. Zavazadelník sedanu nabízí objem 475 litrů, kombi uvedené pod názvem Variant přepraví náklad o objemu 495 litrů (měřeno po roletku zavazadelníku).
Pod kapotu tohoto modelu se dostala celá řada pohonných jednotek. Nakonec tato generace Passatu vydržela ve výrobě dlouhých devět let. Základním motorem se stala benzinová šestnáctistovka, ta však žádné terno nepředstavuje. Ideálem není ani atmosférický motor 1.8 20V, ale jeho přeplňované provedení 1.8 T 20V můžeme vřele doporučit. Výkonu má opravdu dost a při rozumném zacházení umožňuje i jízdu se slušnou spotřebou. Opravdovou ozdobou Passatu jsou však turbodiesely 1.9 TDI. Pravda, nejslabší z nich o výkonu 66 kW není žádný jamajský sprinter, avšak řadě méně uspěchaných motoristů i tak může vyhovovat. Kdo sáhne po některém ze silnějších motorů 1.9 TDI, bude spokojen i pokud vyžaduje po vozidlu svižnější svezení. V roce 2004 se začal montovat také turbodiesel 2.0 TDI s filtrem pevných částic. Ten ale ani z daleka nevykazuje takovou spolehlivost, jako mají dieselové devatenáctistovky.
Motory 1.9 TDI jsou spolehlivé, přesto se u nich občas objeví porucha váhy vzduchu, vozy s vysokým kilometrovým proběhem může trápit i opotřebené turbo. To platí také pro benzinový motor 1.8 T 20V, který se někdy potýká i s vadnými zapalovacími cívkami (mohou trápit i nepřeplňované provedení 1.8 20V). U dieselů vybavených dvouhmotovým setrvačníkem pozor na jeho stav. Pokud již klepe, výměnu není dobré odkládat, aby nedošlo ke vzniku dalších vůlí. Volkswagen Passat je znám svou choulostivější přední nápravou. Ta sice prošla v roce 2002 úpravou, která její životnost zlepšila, přesto zůstává slabším místem vozu. Čepy nelze měnit samostatně a tak se musejí měnit celá ramena. Minusem jsou také jednoduché zámky dveří, které lapkové otevírají obyčejným šroubovákem.
Bariérový test Euro NCAP absolvoval vůz dvakrát. Nejprve před faceliftem v roce 1997. To si za ochranu posádky při nárazu připsal jen tři hvězdičky z pěti možných. Druhá zkouška proběhla po faceliftu a modernizaci, konkrétně v roce 2001 a odhalila zlepšení bezpečnosti o jednu hvězdičku. Ohleduplnost při střetu s chodcem se nezměnila, v této disciplíně dostal Passat dvě hvězdy z maximálních čtyř.